NIEUW: Tracking Kit 2024

#1

Tracking Kit

met Server-Side Tagging

Tracking zonder zorgen vanaf €100 / maand

Onze Google Analytics data komt eindelijk voor 100%(!) overeen met het aantal orders in onze webshop. Need I say more?

Reinout

Petit Puk

AdChamps helpt ons bij het fixen van ingewikkelde metingen. Remko is echt een expert en heeft veel technische kennis op dit gebied. Prettig bedrijf om mee samen te werken!

Suzan

Case Marketing
24%
stijging van de ROAS
patientenfederatie
10
jaar klant
25%
kosten verlaagd met zelfde resultaat
22%
meer sales dan vorig jaar
100%
full-service online advertising
100%
GTM aangepakt

AdChamps Tracking

aanpak

DIT VIND JE NERGENS!

Je bent vast wel eens geswitched van online marketing bureau. Wij spreken uit ervaring: die willen je tracking opnieuw inrichten, met allemaal extra kosten als gevolg.

De implementaties van onze Tracking Kit zijn echter voor altijd. Dus of je je campagnes nou door ons laat doen, door een concurrent van ons of dat je de campagnes zelf runt; wij zorgen met onze Tracking Kit altijd voor tracking/data op het allerhoogste niveau.

We zorgen niet alleen voor perfecte tracking, maar ook voor compliancy hiervan met privacy-wetten, integratie met je campagnes, een cookiemelding en veel meer. 

Je hebt werkelijk niets anders meer nodig op het gebied van Tracking.

Dit lees je goed. Het is de verwachting dat de ‘standaard’ beschikbare data de komende maanden/jaren zal dalen met 50% t.o.v. de werkelijkheid.

Onze oplossingen zorgen voor data-behoud. Dit is niet alleen belangrijk voor inzicht en rapportage, maar temeer voor succesvolle online campagnes, die steeds meer afhankelijk worden van data.

Je kiest zelf in welk land je je (cloud)-server wilt hebben staan. Nederland is meestal de meest logische keuze.

Voor de volledigheid: je cloud-server slaat geen data op, maar stuurt dit enkel door naar kanalen als Google Analytics, Google Ads, Meta, Pinterest etc.

Wij hebben échte tracking specialisten in ons team met wel 17 jaar ervaring. We besteden bovendien niks uit.

We doen geen loze beloftes. We geven je daarom een zekerheid op een goed werkende tracking.

Er staat veel te veranderen de komende maanden en jaren. Wij volgende deze ontwikkelingen niet alleen op de voet; we voeren de benodigde wijzigingen/optimalisaties ook daadwerkelijk (snel en zonder extra kosten) door in jouw tracking setup. 

Uiteraard zijn we volledig ‘compatible’ met Google Consent Mode v2.

We beheren 2 Google Tag Manager containers voor jou: client-side en server-side. We richten deze geheel (opnieuw) voor je in volgens de hoogste standaard en gericht op schaalbaarheid.

Geavanceerde functies zoals Enhanced Conversions zijn natuurlijk inbegrepen.

We verzorgen voor jou een privacy-proof cookiemelding die voldoet aan Google Consent Mode v2. Uiteraard in jouw huisstijl.

We gebruiken CookieBot en dit account is gewoon in jouw eigen beheer. Wij zijn te gast maar verzorgen vrijwel alles voor je. 

De AVG kennen we allemaal en is al actief sinds 2018. Intussen zijn daar in de EU de DSA en DMA bij gekomen. 2024 is het jaar dat deze wetten ook daadwerkelijk (veel steviger) gehandhaafd gaan worden.

Dit zet grote partijen als Google en Meta stevig onder druk. Zij besluiten op hun beurt steeds meer om verantwoordelijkheden door te schuiven naar adverteerders zoals jij. Zo heeft Google aangegeven “tracking” in Google Ads accounts serieus te gaan beperken, waardoor je bijvoorbeeld geen conversies meer kunt meten en/of je pMax-campagnes geen remarketing-data meer ontvangen. 

Privacy-proof opereren is daarom nog nooit zo essentieel geweest. Met onze Tracking Kit loop je hierin voorop, in combinatie met maximaal behoud van data.

Server-side tagging is de kern van de AdChamps Tracking Kit. We verzorgen hierin alles voor je. Hiermee realiseren we momenteel tot wel 25% meer data (en dit zal nog veel meer worden).

De gebruikte (cloud)-server is jouw eigendom (wij zijn te gast).

Uniek! Met slimme koppelingen tussen jouw CRM en de gebruikte advertentieplatformen, voorzien we de platformen van écht unieke data. Denk aan klantendata, orderdata etc.

Daarnaast maken we graag offline conversion imports, om je inzicht te geven in Klanten (en niet alleen in Leads).

Momenteel zijn deze kanalen standaard in ons tracking-aanbod. Dit betekent dat we hiervoor server-side tracking opzetten en beheren, nu en in de toekomst:

  • Google Analytics 4 (GA4)
  • Google Ads
  • Microsoft Ads
  • Meta Ads
  • Pinterest Ads
  • LinkedIn Ads
  • Criteo

Gebruik je nog andere kanalen? Vraag ons dan gewoon naar de mogelijkheden. In veel gevallen implementeren we kosteloos.

We hanteren een vast jaarlijks tarief. Hiervoor zetten we je tracking niet alleen op, maar we onderhouden deze ook. Vergelijk het met een hosting-abonnement voor je website.

Hierdoor rekenen we achteraf vrijwel* nooit extra kosten. Ook niet bij nieuwe functies/features die nodig zijn om je tracking on par te houden. Ook het toevoegen van een extra kanaal is inbegrepen.

*Er bestaan uitzonderingen maar dit is echt 1% van de gevallen. Sommige Google Tag Manager containers bestaan bijvoorbeeld uit 200 Tags, daar doen we dan graag een maatwerk-voorstel voor (en we halveren waarschijnlijk met gemak dat aantal Tags door een efficiëntere setup) 🙂

Tracking anno 2024

2024 is een cruciaal jaar in de wereld van Tracking & Analytics. Third-party cookies worden uitgefaseerd, privacywetgeving wordt strenger, browser-restricties nemen toe. 

Tegelijkertijd worden advertentieplatformen juist steeds afhankelijker van datastromen om goede prestaties te kunnen leveren.

Zie daar een paradox: data wordt belangrijker, maar je hebt er juist minder van. Áls je niks doet.

De oplossing: de unieke alles-in-1 Tracking Kit van AdChamps, inclusief Server-Side Tracking. Je zult nooit meer andere Tracking-services nodig hebben.

Dit is allemaal inclusief

Waarom AdChamps?

  • 17 jaar ervaring
  • Focus op Tracking & Analytics
  • Implementaties in eigen huis
  • Bewezen track-record
  • 100+ implementaties

Bij AdChamps zien wij Tracking al jaren als fundament van online advertising. Dit geeft ons, en dus ook jou, nu een enorm voordeel. We hebben de technische kennis én het inzicht om dit optimaal in te zetten voor je campagnes.

Veelgestelde vragen

We hadden het niet verwacht, maar deze vraag krijgen we best vaak. We snappen echter wél waar het vandaan komt: dit zijn compleet nieuwe kosten. Je hebt ze eerder niet (nodig) gehad en ook niet begroot.

Het antwoord op de vraag is simpel: je zult een grote achterstand gaan oplopen. De wereld van advertising verandert namelijk écht snel.

  • Data wordt vanaf 2024 steeds schaarser (uitfasering Third-Party cookies, allerlei blokkades van data, strengere privacy-wetgeving)
  • Advertentieplatformen willen juist méér data, om goed te kunnen presteren
  • Momenteel is de datawinst met onze oplossing 10-15%. In de nabije toekomst (we kunnen niet precies voorspellen wanneer) zal dit oplopen tot 50%! Dat lees je goed. Met andere woorden: als je nu geen geen gepaste stappen onderneemt (zoals het laten implementeren van de AdChamps Tracking & Analytics Kit), dan mis je straks 50% data (en nu al 15%). 
  • Grote kanalen zoals Google Ads hebben aangegeven tracking/datastromen serieus te gaan beperken wanneer je niet voldoet aan privacy-wetgeving. Het gevolg is dat de prestaties van je campagnes serieus achteruit gaan. Neem van ons aan dat dit geen valse belofte van Google is: we hebben hier in een “trial” van Google al mee te maken gehad; het hele account presteerde vervolgens maandenlang ondermaats. Andere kanalen zoals Meta zullen volgen met vergelijkbare maatregelen. Ze willen simpelweg geen risico lopen (dit heeft vooral te maken met handhaving van de DMA).
  • En de open deur: je concurrent is hier wél druk mee bezig

Ten eerste: dit zijn goede oplossingen (wij gebruiken ze ook!). Het punt is echter dat zij feitelijk slechts (een deel van de) technologie leveren. Om precies te zijn: wat je daar “huurt” is een cloud server + wat features, maar niet veel meer dan dat. Dit doen ze allemaal niet:

  • Implementatie: reken op €1000-€2000 als je dit ‘los’ zou laten doen. Implementeren kan dus wel met dergelijke tooling, maar is duur en eenmalig (zie volgende punt).
  • Optimalisatie: áls je kiest voor implementatie dan is het eenmalig, er zal vervolgens niemand meer naar kijken. Wij optimaliseren continu. 
  • Integratie: tracking heeft direct en serieuze impact op online campagnes. Sterker nog: in de beste campagnes worden specifieke tracking-keuzes gemaakt. Als je campagnes bij ons hebt draaien, stemmen we dat continu af op je tracking. Dat doen de genoemde oplossingen als Stape zeker niet.
  • Uitbreiding: je mag verwachten dat er de komende periode veel wijzigingen en nieuwe features worden geïntroduceerd. Daarin moet je bijblijven en dat gaat zeker niet ‘vanzelf’ met de genoemde oplossingen als Stape en Taggrs. Je moet het dan echt laten implementeren en dat doen wij wél.
  • Alles-in-1: genoemde oplossingen focussen vrijwel volledig op server-side tagging en dat is slechts een deel van de puzzel. Wij verzorgen tevens een Cookiemelding,  CRM-koppelingen en geven een garantie op goed werkende tracking!

Leuke vraag! Maar, simpel:

  • Wij doen al geavanceerde tracking implementaties sinds 2006. Ook voor grote merken als: Greenwheels, BOLS, Heineken, Volvo, Pricewise en Undiemeister. Al die tijd hebben we tevens veel gewerkt voor onze ‘concurrenten’, omdat zij de juiste kennis niet in huis hadden. De kans bestaat zelfs dat we jouw tracking hebben ingericht, zonder dat je het doorhad!
  • Wij leveren een totaalpakket van tracking + compliancy + CRM-koppelingen zoals niemand anders dat doet.
  • Wij rekenen een vast bedrag per maand/jaar. Dit is all-inclusive. Dus geen extra kosten of onaangename verrassingen. Concurrenten rekenen vaak een eenmalig tarief nu, maar dus ook ‘eenmalige’ tarieven bij alle wijzigingen die er aan zitten te komen, extra kanalen die je wilt doormeten etc. Bij ons is dit allemaal inclusief.
  • Wij zijn AdChamps. Ook voor je tracking geloven we in een toegankelijke, betrouwbare en eerlijk aanpak zonder gedoe.

We zouden het graag omdraaien: het is zeer onwenselijk om dit op te laten zetten en er vervolgens niet meer naar te kijken! En net zo onwenselijk om bij iedere aanpassing een nieuwe en onvoorspelbare factuur te krijgen 🙂

Er zijn veel goede redenen om je tracking serieuzer te nemen dan je nu doet, en dit daadwerkelijk te laten managen:

  • Data gaat voor online marketing campagnes heel veel belangrijker worden dan je je misschien nu kunt voorstellen. Bedenk maar: het instellen van keywords, doelgroepen en CPC’s ís al aan het verdwijnen. Waar denk je dat platformen hun keuzes op gaan baseren? Juist: data. Dan kun je je voorstellen dat je zoiets niet 1x opzet en dan weer vergeet. Dat wil je continu laten monitoren, verbeteren, uitbreiden etc. Daar is onze aanpak perfect voor.
  • Dit zijn complexe setups met veel bewegende delen. Dingen gaan wel eens stuk, dat is de realiteit. Je wilt echt niet voor iedere fix een discussie hebben over kosten etc. Wij voorkomen dat geheel.
  • We geven een garantie op goede data. Dit kan alleen als we er continu bovenop zitten.
  • Er zullen de komende maanden/jaren veel wijzigingen nodig zijn.
  • Wij zijn AdChamps, we houden niet van onduidelijke overeenkomsten (en facturen).

Dat is zeker mogelijk! Denk aan 100% synchroniciteit tussen GA4 “purchase” events en daadwerkelijke orders in je shop. Hiervoor gebruiken we slimme webhooks, die inhaken op geslaagde betalingen en daarmee “bedanktpagina’s” overbodig maken (voor tracking).

95%+ halen we met onze oplossingen eigenlijk altijd. Voor jouw beeldvorming: de “standaard” is momenteel circa 80%.

Nee, geen enkel probleem.

Voor deze klanten verzorgen we al Tracking

En 100+ anderen

&

TRACKING kanalen
INCLUSIEF, NU EN LATER

Google Ads

Bing Ads

Facebook Ads

Instagram Ads

LinkedIn Ads

Pinterest Ads

Criteo

en meer…